egon_small.png, 2,1kB

Kurzy a semináře

V České republice dochází v posledních letech k výrazné elektronizaci veřejné správy (eGovernment), tím se zásadně mění způsoby komunikace úřadů s občany, podniky a dalšími organizacemi (školami, nemocnicemi, neziskovými organizacemi, atd.). I přes rozvoj obecné počítačové gramotností a snahu státu o jednoduchost je tento způsob komunikace novinkou. Roste tak potřeba všech úřadů veřejné a státní správy, ale i dalších organizací a firem, po kvalifikovaných pracovnících, kteří budou celou problematiku eGovernment dobře znát a ovládat.
  • e-GON
  • eGON „Moderní, přátelský a efektivní úřad“

    eGON, symbol eGovernmentu, je v přeneseném významu živý organismus, ve kterém vše souvisí se vším a fungování jednotlivých částí se navzájem podmiňuje. Existenci a životní funkce eGONa zajišťuje:

    Prsty: Czech POINT

    Oběhová soustava: KIVS – Komunikační infrastruktura veřejné správy

    Srdce: Zákon o eGovernmentu

    Mozek: Základní registry veřejné správy

    S eGONem přichází změna. Končí zbytečné obcházení úřadů, končí pocit beznaděje člověka před kolosem státní byrokracie. Místo toho dochází k zrovnoprávnění elektronických dokumentů s papírovými a vytvoření husté sítě univerzálních kontaktních míst, ze kterých každý může jednoduše elektronicky komunikovat se všemi úřady a institucemi.

    eGON je, stejně jako eGovernment, vstřícný, jednoduchý a funkční.

  • Kurz
  • Této poptávce přichází vstříc rekvalifikační kurz s názvem

    Administrativní pracovník

    (se zaměřením pro elektronické zpracování dat; v rozsahu 120 hodin výuky)

    Rekvalifikační kurz se sestává ze 4 základních částí:

    • Modul 1: Osobnost poradce
    • Modul 2: eGovernment a zavádění efektivní veřejné správy v ČR
    • Modul 3: Administrativní postupy
    • Modul 4: Právní minimum a zpracování osobních údajů ve veřejné správě

    Po úspěšném ukončení vzdělávacího programu obdrží absolvent Osvědčení o rekvalifikaci.

    Jak bude kurz probíhat?

    • Vyučování je 4 x týdně po 8 vyučovacích hodinách po dobu 4 týdnů,

    Jaké jsou podmínky k přijetí do rekvalifikačního kurzu?

    1. minimální vzdělání – středoškolské (a vyšší stupeň)
    2. uživatelská znalost práce s PC – Word, Excel, Internet

    Co vše zvládne absolvent kurzu?

    Absolvent rekvalifikačního kurzu je specialistou na zvládání administrativních úkonů spojených s jednotlivými prvky elektronické veřejné správy (eGovernment) v každodenní praxi. Umí řešit běžné životní situace ve vztahu občan veřejná správa.

    Je schopen poskytovat odborné informace dalším osobám a to přístupnou formou.

    Disponuje odbornými znalostmi a dovednostmi z oblasti modernizace veřejné správy, které si soustavně aktualizuje za pomoci dostupných informačních a komunikačních technologií.

    Umí pracovat s aktuálními informacemi a informačními zdroji v internetu. Dokáže vysvětlit způsob hledání informací dalším osobám

    Prakticky ovládá práci s datovými schránkami, rozumí principu fungování CzechPOINTUa má základní znalost problematiky ochrany osobních údajů a administrativní bezpečnosti.

    Absolvent tohoto rekvalifikačního kurzu:

    1. má základní orientaci v běžné pracovně-právní a sociálně-právní problematice
    2. dokáže motivovat sebe i ostatní
    3. dokáže porozumět svému chování - zdravé sebehodnocení, sebekontrola, osobnostní kompetence
    4. umí správně pracovat s informacemi a informačními zdroji
    5. získá znalost potřebných zákonů vztahujících se k eGovernmentu a elektronizaci veřejné správy
    6. porozumí problematice zavádění efektivní veřejné správy a přátelských veřejných služeb v ČR
    7. naučí se pracovat s CzechPointy v rámci jednotlivých životních situací občana
    8. dokáže efektivně pracovat s datovými schránkami
    9. je seznámen s problematikou vidimace a legalizace a jednotlivými postupy z hlediska úředníka i občana
  • Seminář
  • Seminář „Základy eGovernmentu pro korporátní sektor“.

    V České republice dochází v posledních letech k elektronizaci veřejné správy (eGovernment), čímž se zásadně kvalitativně mění způsoby komunikace úřadů s občany, organizacemi a podniky a podnikateli.

    Cílem semináře

    je připravit pracovníky z korporátního sektoru na zvládání komplexního souboru administrativních úkonů spojených s jednotlivými prvky eGovernmentu v ČR. Po absolvování semináře budou účastníci schopni své znalosti a dovednosti poskytovat svým zaměstnavatelům a zvýšit tak efektivitu jejich komunikace s orgány a organizacemi ústřední státní správy.

    Obsah semináře:

    • Téma 1: eGovernment a zavádění efektivní veřejné správy v ČR

      Obsah: legislativní rámec eGovernmentu, eGON, efektivní veřejná správa a Smart Administration; informační systémy veřejné správy; kontaktní místa veřejné správy, Czech POINT; datové schránky, elektronické podpisy; základní registry jako budoucnost eGovernmentu v ČR

    • Téma 2: Datové schránky

      Obsah: historie, současnost a budoucnost zavádění datových schránek v ČR; právní předpisy vztahující se k datovým schránkám; žádost o zřízení datové schránky; postup při podání žádosti o zřízení Datové schránky (Czech POINT, elektronický formulář, tištěný formulář)

      Praktický nácvik: zřízení datové schránky; komunikace prostřednictvím datové schránky; používání datové schránky; vytváření a odeslání datové zprávy; příjem datové zprávy.

    • Téma 3: Práce s CzechPointy

      Obsah: základní údaje o projektu Czech POINT; seznámení s agendami, které jsou podnikům na kontaktních místech v současnosti nabízeny; ukázky praktického využití současných agend Czech Pointu

    • Téma 4: Elektronický podpis

      Obsah: vysvětlení základních pojmů zaručeného elektronického podpisu; právní úprava; typy elektronických podpisů; principy digitálního podpisu; vydávání a správa certifikátů; certifikační autority; ověřování platnosti certifikátu a digitálního podpisu; technologická řešení elektronického podpisu; časová razítka.

      Praktický nácvik: získání elektronického podpisu a praktické použití elektronického podpisu

    • Téma 5: Autorizovaná konverze dokumentů, vidimace a legalizace

      Obsah: konverze dokumentu z listinné do elektronické podoby; konverze z elektronické do listinné podoby; ověřovací doložka provedené konverze; seznámení s pojmy vidimace a legalizace.

  • Leták