
Kurzy a semináře
V České republice dochází v posledních letech k výrazné elektronizaci veřejné správy (eGovernment), tím se zásadně mění způsoby komunikace úřadů s občany, podniky a dalšími organizacemi (školami, nemocnicemi, neziskovými organizacemi, atd.). I přes rozvoj obecné počítačové gramotností a snahu státu o jednoduchost je tento způsob komunikace novinkou. Roste tak potřeba všech úřadů veřejné a státní správy, ale i dalších organizací a firem, po kvalifikovaných pracovnících, kteří budou celou problematiku eGovernment dobře znát a ovládat.- Modul 1: Osobnost poradce
- Modul 2: eGovernment a zavádění efektivní veřejné správy v ČR
- Modul 3: Administrativní postupy
- Modul 4: Právní minimum a zpracování osobních údajů ve veřejné správě
- Vyučování je 4 x týdně po 8 vyučovacích hodinách po dobu 4 týdnů,
- minimální vzdělání – středoškolské (a vyšší stupeň)
- uživatelská znalost práce s PC – Word, Excel, Internet
- má základní orientaci v běžné pracovně-právní a sociálně-právní problematice
- dokáže motivovat sebe i ostatní
- dokáže porozumět svému chování - zdravé sebehodnocení, sebekontrola, osobnostní kompetence
- umí správně pracovat s informacemi a informačními zdroji
- získá znalost potřebných zákonů vztahujících se k eGovernmentu a elektronizaci veřejné správy
- porozumí problematice zavádění efektivní veřejné správy a přátelských veřejných služeb v ČR
- naučí se pracovat s CzechPointy v rámci jednotlivých životních situací občana
- dokáže efektivně pracovat s datovými schránkami
- je seznámen s problematikou vidimace a legalizace a jednotlivými postupy z hlediska úředníka i občana
- Téma 1: eGovernment a zavádění efektivní veřejné správy v ČR
Obsah: legislativní rámec eGovernmentu, eGON, efektivní veřejná správa a Smart Administration; informační systémy veřejné správy; kontaktní místa veřejné správy, Czech POINT; datové schránky, elektronické podpisy; základní registry jako budoucnost eGovernmentu v ČR
- Téma 2: Datové schránky
Obsah: historie, současnost a budoucnost zavádění datových schránek v ČR; právní předpisy vztahující se k datovým schránkám; žádost o zřízení datové schránky; postup při podání žádosti o zřízení Datové schránky (Czech POINT, elektronický formulář, tištěný formulář)
Praktický nácvik: zřízení datové schránky; komunikace prostřednictvím datové schránky; používání datové schránky; vytváření a odeslání datové zprávy; příjem datové zprávy.
- Téma 3: Práce s CzechPointy
Obsah: základní údaje o projektu Czech POINT; seznámení s agendami, které jsou podnikům na kontaktních místech v současnosti nabízeny; ukázky praktického využití současných agend Czech Pointu
- Téma 4: Elektronický podpis
Obsah: vysvětlení základních pojmů zaručeného elektronického podpisu; právní úprava; typy elektronických podpisů; principy digitálního podpisu; vydávání a správa certifikátů; certifikační autority; ověřování platnosti certifikátu a digitálního podpisu; technologická řešení elektronického podpisu; časová razítka.
Praktický nácvik: získání elektronického podpisu a praktické použití elektronického podpisu
- Téma 5: Autorizovaná konverze dokumentů, vidimace a legalizace
Obsah: konverze dokumentu z listinné do elektronické podoby; konverze z elektronické do listinné podoby; ověřovací doložka provedené konverze; seznámení s pojmy vidimace a legalizace.
eGON „Moderní, přátelský a efektivní úřad“
eGON, symbol eGovernmentu, je v přeneseném významu živý organismus, ve kterém vše souvisí se vším a fungování jednotlivých částí se navzájem podmiňuje. Existenci a životní funkce eGONa zajišťuje:
Prsty: Czech POINT
Oběhová soustava: KIVS – Komunikační infrastruktura veřejné správy
Srdce: Zákon o eGovernmentu
Mozek: Základní registry veřejné správy
S eGONem přichází změna. Končí zbytečné obcházení úřadů, končí pocit beznaděje člověka před kolosem státní byrokracie. Místo toho dochází k zrovnoprávnění elektronických dokumentů s papírovými a vytvoření husté sítě univerzálních kontaktních míst, ze kterých každý může jednoduše elektronicky komunikovat se všemi úřady a institucemi.
eGON je, stejně jako eGovernment, vstřícný, jednoduchý a funkční.
Této poptávce přichází vstříc rekvalifikační kurz s názvem
Administrativní pracovník
(se zaměřením pro elektronické zpracování dat; v rozsahu 120 hodin výuky)Rekvalifikační kurz se sestává ze 4 základních částí:
Po úspěšném ukončení vzdělávacího programu obdrží absolvent Osvědčení o rekvalifikaci.
Jak bude kurz probíhat?
Jaké jsou podmínky k přijetí do rekvalifikačního kurzu?
Co vše zvládne absolvent kurzu?
Absolvent rekvalifikačního kurzu je specialistou na zvládání administrativních úkonů spojených s jednotlivými prvky elektronické veřejné správy (eGovernment) v každodenní praxi. Umí řešit běžné životní situace ve vztahu občan veřejná správa.
Je schopen poskytovat odborné informace dalším osobám a to přístupnou formou.
Disponuje odbornými znalostmi a dovednostmi z oblasti modernizace veřejné správy, které si soustavně aktualizuje za pomoci dostupných informačních a komunikačních technologií.
Umí pracovat s aktuálními informacemi a informačními zdroji v internetu. Dokáže vysvětlit způsob hledání informací dalším osobám
Prakticky ovládá práci s datovými schránkami, rozumí principu fungování CzechPOINTUa má základní znalost problematiky ochrany osobních údajů a administrativní bezpečnosti.
Absolvent tohoto rekvalifikačního kurzu:
Seminář „Základy eGovernmentu pro korporátní sektor“.
V České republice dochází v posledních letech k elektronizaci veřejné správy (eGovernment), čímž se zásadně kvalitativně mění způsoby komunikace úřadů s občany, organizacemi a podniky a podnikateli.
Cílem semináře
je připravit pracovníky z korporátního sektoru na zvládání komplexního souboru administrativních úkonů spojených s jednotlivými prvky eGovernmentu v ČR. Po absolvování semináře budou účastníci schopni své znalosti a dovednosti poskytovat svým zaměstnavatelům a zvýšit tak efektivitu jejich komunikace s orgány a organizacemi ústřední státní správy.